Anger Foot

Anger Foot Preview: de meest badass indiegame van 2024?

We zijn hands-on geweest met de aankomende actiegame van Free Lives om te zien hoe deze zich ontwikkelt in de aanloop naar zijn debuut ergens dit jaar.

Als je me zou vertellen dat ontwikkelaar Free Lives het idee voor Anger Foot heeft bedacht na een meerdaagse medicijngestuurde buiger, zou het me niet verbazen. Deze game is ongeveer net zo knettergek en raar als je je maar kunt voorstellen, maar dat is ook een van de grootste sterke punten van de game. Goed... Dat en de snelle, vloeiende en stoere gameplay.

Dus, wat is Anger Foot ? Dit is een spel waarin spelers de rol aannemen van een personage dat bekend staat als Anger Foot, zo genoemd naar zijn letterlijke boze voeten. De vreemde hoofdpersoon is in feite wat je krijgt als John Wick goed gechoreografeerde vechtsporten inruilt voor rauwe schoppende stopkracht, terwijl hij door de wereld glijdt en vijanden met enorme kracht doodschopt. Waarom is hij bloeddorstig tekeergegaan? Anger Foot heeft zijn beperkte collectie schoenen gestolen door de vier bendes die de door misdaad geteisterde Shit City runnen en controleren en hij wil ze terug en wraak onderweg.

Anger Foot is zo opgezet dat spelers door korte levels vol vijanden moeten vliegen. Het idee is om van begin tot eind te komen, onderweg zoveel mogelijk bedreigingen uit te schakelen, terwijl je een aantal vaak behoorlijk uitdagende zijdoelen voltooit, en dat alles zonder al te veel schade op te lopen. Als je door een vijand wordt gemedeerd, ga je dood en moet het level helemaal opnieuw worden gestart. Als je in korte tijd te veel kogels opvangt, van een gebouw valt of de kracht van een explosie trotseert, kom je aan hetzelfde einde. Aangezien Anger Foot is ontworpen als een zeer snel spel waarin spelers onmiddellijk effectief moeten reageren om te overleven en bedreigingen te verslaan terwijl ze door de levels werken die zijn opgesplitst in meerdere kamers, wat leidt tot bijna tactische gameplay, is het concept van het vermijden van de dood niet altijd gemakkelijk. Maar dit is wat Anger Foot zo'n spannend spel maakt om te spelen.

Anger FootAnger Foot
Anger FootAnger Foot

Deze titel laat nooit de rem los. Tussen de snelheid en het reactievermogen van de gameplay, de dreunende en hardcore soundtrack en de algemene gruizige toon, draait het bij deze game allemaal om het verhogen van je hartslag en het wegzinken in de chaos. De flow en de manier waarop je de schoppende melee-aanval en vuurgevechten kunt matchen met wapens die kunnen worden opgepakt van verslagen vijanden, en hoe dit resoneert met de manier waarop je het verslaan van de unieke vijandtypes moet benaderen en de omgeving in je voordeel moet gebruiken om te profiteren van exploderende vaten of om veiligere manieren te vinden om door elk level te komen, Dit alles betekent dat er een zeer verfijnde en strakke gameplay-loop is. Je kunt bijvoorbeeld geen vijanden neerschieten met oproerschilden en moet ze in plaats daarvan schoppen, maar je wilt waarschijnlijk niet dezelfde aanpak volgen voor vijanden met jachtgeweren. Niet dat er een reden is om het niet te proberen, want Anger Foot draait helemaal om de keuzevrijheid van de speler en het aanpakken van elke ontmoeting en situatie zoals jij dat wilt.

Ik zal zeggen dat er momenten zijn waarop het een beetje frustrerend aanvoelt. Er zijn gelegenheden waarbij de stroom worstelt en je vastloopt, misschien omdat de vijanden ineens hun innerlijke Deadshot kanaliseren en nooit een enkele kogel missen, of in plaats daarvan omdat het trefferregister niet in je voordeel werkt, waardoor vijanden melees en aanvallen overleven die normaal gesproken zouden resulteren in een kill. Ik ben ook een paar rare problemen tegengekomen die ongetwijfeld zullen worden gladgestreken tegen de tijd dat Anger Foot volledig wordt gelanceerd, waaronder vijanden die door muren knippen om je aan te vallen en enorme framerate-dips tijdens explosies en chaotische momenten. Maar dit zijn meer kleine frustraties dan wat dan ook.

Anger Foot
Anger FootAnger FootAnger Foot

Omdat Anger Foot moeiteloos vermakelijk is en een geweldige balans van uitdaging heeft. Als je gewoon door de levels heen wilt werken, kan dat absoluut zonder limiet. Als je liever probeert de vele moeilijkere doelen te verslaan, zoals het supersnel verslaan van levels of het voltooien van een level alleen met de melee-aanval, dan kun je net zo goed extra objectiefsterren verdienen die kunnen worden gebruikt om nieuwe schoenen te kopen die Anger Foot kunnen dragen. Bovendien betekent het feit dat elk level echt anders aanvoelt en een unieke uitdaging biedt tot het laatst, dat je je nooit verveelt, iets dat alleen maar verder wordt geholpen door de baasgevechten die af en toe worden aangeboden, waardoor je nieuwe gameplay-mechanica en uitdagingen onder de knie moet krijgen.

Anger Foot is niet alleen echt boeiend en leuk om te spelen, maar het is ook een visuele traktatie met fantastische en kleurrijke kunst en een soundtrack die ervoor zorgt dat je door een raam wilt springen of een tafel kapot wilt slaan. Deze game is pure energie en chaos en zal ongetwijfeld met gemak vermaken wanneer hij ergens dit jaar volledig op pc verschijnt.