logo hd live | Warhammer 40,000: Boltgun - Forges of Corruption

😁 😂 😃 😄 😅 😆 😇 😈 😉 😊 😋 😌 😍 😏 😐 😑 😒 😓 😔 😕 😖 😗 😘 😙 😚 😛 😜 😝 😞 😟 😠 😡 😢 😣 😤 😥 😦 😧 😨 😩 😪 😫 😬 😭 😮 😯 😰 😱 😲 😳 😴 😵 😶 😷 😸 😹 😺 😻 😼 😽 😾 😿 🙀 🙁 🙂 🙃 🙄
      Witchfire

Je kunt best nog even wachten om Witchfire te spelen

Na vele jaren van ontwikkeling is de game in Early Access, maar je kunt The Astronauts nog wel even de tijd geven.

The Vanishing of Ethan Carter is een van de beste loopsimulators van de afgelopen jaren. De graphics waren goddelijk en het landschap was realistisch en sfeervol. De puzzels waren best moeilijk en de wereld was vrij leeg en eenzaam. Deze eenzaamheid is normaalgesproken een teken dat de indiestudio geen groot budget had voor hun games, en Astronauts had duidelijk hun uitdagingen, maar ze hebben toch een verbluffende en mysterieuze game uitgebracht die hen het vertrouwen heeft gegeven om een nieuw genre aan te pakken, het roguelike-genre. Witchfire, hun nieuwste project, is geïnspireerd op de Souls-serie, het roguelike-genre en first-person shooters om een gevarieerde kijk te creëren op een punt van een game waar ik vroege toegang toe heb gekregen. Ik heb Witchfire geprobeerd in de Epic Game Store, waar je nu de early access-versie kunt kopen.

Ik zal beginnen met te zeggen dat Witchfire nog lang niet af is. De versie die ik heb gespeeld heeft veel ontbrekende elementen die moeten worden geïmplementeerd voordat het spel zijn volledige vorm krijgt. Ik heb me daarom gericht op wat er daadwerkelijk beschikbaar is. Iets dat niet echt in het pakket zit, is het verhaal van Witchfire. Die is er namelijk niet echt. Er is geen stemacteur en ook een echte introfilm of iets dergelijks. Je wordt gewoon in het spel gegooid en je moet je klasse kiezen. Je kunt kiezen tussen Slayer, Berserker, Hunter, Shadow, Saint en Penitent, en afhankelijk van wat je wilt, is je speelstijl gebaseerd op de statistieken waarin elke klasse is gespecialiseerd. Dus een klasse kan zich meer richten op kracht en hard slaan, of het kan zich richten op magie, zodat je verschillende magische vaardigheden kunt rondstrooien, of misschien ben je meer bezig met je wapens om gewoon meer schade aan te richten. Er is een klasse voor alles wat je zoekt, hoewel er niet veel informatie is over wat deze specialisaties met de speelstijl precies doen. Het is een beetje oppervlakkig, wat typisch is voor het spel. Je wordt gewoon op een strand gedumpt en moet gaan vechten door de vele hordes monsters die op mysterieuze wijze achter je verschijnen. De manier waarop de vele deze verschijnen zonder enige animatie is behoorlijk schokkerend, omdat je ze echt uit het niets kunt zien opdoemen. Zoals ik al zei, Witchfire heeft veel meer tijd in de maak nodig.

Witchfire

Witchfire is een roguelike zoals eerder vermeld, dus zodra je sterft, moet je opnieuw beginnen en keer op keer tegen dezelfde monsters vechten totdat je sterker wordt, zodat je wat langer kunt overleven. Dit spelontwerp is vrij bekend onder fans van het genre, maar dit is waar Witchfire een beetje te min doet als je alle zogenaamde kristallen verliest die je kunt gebruiken om je personage beter te maken als je sterft. Je kunt een upgrade krijgen als je geluk hebt, wat betekent dat je maar de helft van je kristallen verliest als je sterft, maar ik vond het nogal frustrerend dat de eerste vele pogingen tot helemaal geen progressie leidden. Je sterft vele malen voordat je enige vorm van vooruitgang boekt. Je krijgt een aantal niet-permanente upgrades door monsters te doden, zoals sneller herladen of je tegenstanders die minder gezondheid hebben. Op deze manier kun je bij elke poging bepaalde voordelen behalen, maar ik vond de balans een beetje scheef. Sommige monsters sprongen recht in je gezicht en hadden veel te veel schoten nodig om hen neer te halen. Andere monsters bewogen zich heel snel en onvoorspelbaar en waren frustrerend om tegen te vechten. Natuurlijk zijn er positieve punten te benoemen, zoals de schietmechanica zelf, die echt uitstekend uitziet, en als er een betere balans zou zijn, kan het erg vermakelijk zijn.

Witchfire gaat inherent over het verslaan van een heks, die de baas van het spel is. Deze baas is echter pas toegankelijk als je toegang koopt tot Gnosis, zoals het spel het noemt, waarmee je verschillende vleugels van het kasteel ontgrendelt die zorgen dat je je bevindt tussen voltooiingspogingen. Je wordt losgelaten in een open gebied waar de baas zich in het noordelijke deel van de kaart bevindt. Daartussenin zijn er gebieden met verschillende moeilijkheidsgraden die je naar eigen inzicht kunt aanpakken, wat gaaf is, en ook een nieuw idee voor roguelikes is. Dus als je je sterk voelt, kun je gewoon naar het oostelijke deel van het eiland gaan en het opnemen tegen monsters die moeilijker zijn, met betere mogelijkheden om meer kristallen te krijgen om je heksenjager te upgraden. Overweeg echter in één adem of je je zwaarbevochten kristallen op het spel wilt zetten, aangezien de kans om ze te verliezen groter is, wat resulteert in een verlies van progressie. Je kunt dan naar een lijk rennen om ze weer op te rapen, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan omdat je super zwak begint.

Als je sterft, wat je in het begin veel doet, kun je sleutels vinden voor verschillende portalen waarmee je kunt terugkeren met de kristallen, zodat je je personage kunt upgraden. Je kunt dus ontsnappen met je kristallen, maar het vereist geluk, vaardigheid en, niet in de laatste plaats, geduld. Iets waar ik geen wereldkampioen in ben. Alsof dat nog niet moeilijk genoeg is, kan de heks een vloek naar je gooien genaamd Calamity, die langzaam naar beneden valt, en als je deze tornado niet op tijd vindt, sterf je. Ik weet niet zeker wat ik van dit onderdeel vind, vooral omdat je een paar keer over de kaart moet rennen om de dodelijke wervelwind te stoppen, maar als je hem verslaat, word je beloond met veel kristallen en krijg je de kans om uit het spel te springen en de buit die je hebt verzameld te gebruiken om je personage te upgraden.

Witchfire

Witchfire heeft een groot potentieel, maar het ontbreekt aan inhoud. Nvidia DLSS is een van de dingen die later zullen komen. Meer onderdelen zullen in de toekomst volgen. Het verhaal komt ook als een bijzaak, en sommige van de updates, waar je je een weg naar toe kunt vechten, zijn nog niet geïmplementeerd in het spel, en zonder al deze dingen is het een vlakke ervaring. Je krijgt een beetje een idee van wat het spel gaat worden, maar het lijkt erop dat de ontwikkelaar niet met zijn meest vindingrijke operatie bezig is, dus ik denk dat het nog wel even zal duren voordat Witchfire op zijn echte hoogtepunt is. Daarnaast zijn er een aantal dingen die ik persoonlijk mis, zoals het groter kunnen maken van het lettertype, zodat je ook echt de kleine klompjes van het verhaal kunt zien die je soms in verschillende kisten vindt. Als er één game met Early Access is, dan is het Witchfire wel. Bovendien moet je respecteren dat niet elke game hoeft te worden uitgebracht met alle inhoud, omdat je Early Access hebt is dit en een voorproefje is van de toekomstige game.

Witchfire is erg spannend en heeft een groot potentieel, maar ik wacht anderhalf jaar voordat ik het weer speel. Witchfire mist inhoud en is op dit moment een slap aftreksel. Echter, er zijn zoveel verleidelijke dingen die nog niet zijn geïmplementeerd, en op het moment dat ze worden toegevoegd, zal ik degene zijn die het spel een tweede kans geeft. Maar op dit moment is er niet veel aan.