logo hd live | Warhammer 40,000: Boltgun - Forges of Corruption

😁 😂 😃 😄 😅 😆 😇 😈 😉 😊 😋 😌 😍 😏 😐 😑 😒 😓 😔 😕 😖 😗 😘 😙 😚 😛 😜 😝 😞 😟 😠 😡 😢 😣 😤 😥 😦 😧 😨 😩 😪 😫 😬 😭 😮 😯 😰 😱 😲 😳 😴 😵 😶 😷 😸 😹 😺 😻 😼 😽 😾 😿 🙀 🙁 🙂 🙃 🙄
      Little Kitty, Big City

Little Kitty, Big City

De indie-platformer van Double Dagger wil profiteren van de bloeiende kattencultuur, maar is het schattige uitgangspunt genoeg om ervoor te zorgen dat het opvalt?

Het favoriete dier van het internet heeft de laatste tijd een enorme vlucht genomen in de game-industrie. Titels als Stray, de Cat Quest -serie en Umbraclaw hebben hun weg gevonden naar moderne hardware, waardoor we een nieuwe manier hebben om samen met onze favoriete katachtige metgezellen op avontuur te gaan. Little Kitty, Big City, de debuutrelease van de Amerikaanse indie-ontwikkelaar Double Dagger Studio, is de nieuwste titel die zich bij deze groeiende trend aansluit, en het is nu uit op Switch-, pc- en Xbox-consoles.

In Little Kitty, Big City speel je als een nieuwsgierige kat met groene ogen die per ongeluk uit zijn hoogbouwappartement valt na een ontspannend dutje. Terwijl je naar de straten beneden spiraalt, wordt je val gelukkig gebroken door een kraai en merk je dat je verdwaald bent in de onbekende straten van de stad. Met een lege maag en een gebrek aan richting is het geen gemakkelijke taak om terug te keren naar je appartement en moet je de steun krijgen van veel zwerfdieren die je tegenkomt terwijl je je weg door de stad verkent.

Ik moest meteen denken aan Untitled Goose Game bij het spelen van Little Kitty, Big City op mijn Switch. Binnen de open wereld heb je veel leuke kleine doelen die je in een checklist kunt voltooien en veel daarvan hebben betrekking op het veroorzaken van kattenkwaad. Je kunt voetgangers op de grond laten vallen door ze te klauwen, je kunt plantenpotten en andere waardevolle spullen van richels slaan en je kunt vogels vangen in de straten van de stad. Deze doelstellingen geven je veel leuke dingen om naar toe te werken in de open wereld, dus er is altijd een gevoel van vooruitgang als je plezier hebt.

Ook helpen om verkenning te belonen zijn shinies, die de valuta van het spel zijn en kunnen worden ingewisseld voor schattige hoeden die je kat kan dragen. In tegenstelling tot Untitled Goose Game bevat Little Kitty elementen van platformactie, waarbij je katachtige hoofdrolspeler in de lucht kan springen en verborgen shinies kan vinden. Er zijn in totaal 42 cosmetica en ze bevatten ontwerpen die zijn geïnspireerd op fruit, bloemen en dieren zoals haaien, panda's en konijnen.

Little Kitty, Big CityLittle Kitty, Big City

Een ding dat ik geweldig vond aan het spel, is dat het aanvoelt als een viering van de kattencultuur. Een emote die je kunt gebruiken heet bijvoorbeeld 'big stretch' en er is een prestatie voor het springen in hokjes genaamd 'if it fits I sits'. Ik hield ook van het spinnen en miauwen in Banjo Kazooie -stijl dat de dialoog vervangt en de vele woordspelingen met dieren die in het script te vinden zijn. De game liet me constant glimlachen, en de vrijheid om de vele speurtochten te verkennen en te doen wanneer ik maar wilde, zorgde voor een ontspannende ervaring waar ik gemakkelijk in en uit kon duiken.

Zoals ik al eerder zei, speelde ik de game op de Nintendo Switch en merkte ik af en toe een hapering in de prestaties. Als hij op klimop sprong of klom, knipte mijn katachtige vriend af en toe in en uit gebouwen, en er was een geval waarin hij bleef glitchen en in en uit dezelfde plas water sprong. Het was niet al te baanbrekend, maar ik hoop dat Double Dagger deze problemen kort na de lancering kan oplossen.

Een paar andere kleine punten van kritiek die ik had, waren de lengte en navigatie van het spel. De game kan in 2-5 uur worden voltooid, wat een beetje aan de kortere kant is in vergelijking met indiegames die binnen dezelfde prijs vallen. Als het op navigatie aankomt, krijg je later in het verhaal een kaart om je te helpen je weg te vinden in je snelgroeiende omgeving. Net als bij games als Elden Ring en Breath of the Wild, wou ik dat er een manier was om waypoints in de verte in te stellen, omdat ik tussen mijn kaart moest blijven schakelen om te zien waar ik heen ging.

Little Kitty, Big City is een charmante indie die dierenliefhebbers niet over het hoofd mogen zien. Ondanks af en toe technische haperingen op de Switch, zorgen de speelse doelstellingen en grillige sfeer van de game voor een boeiende ervaring. Hoewel de korte lengte en navigatieproblemen sommigen misschien afschrikken, zorgen de schattige cosmetica, grappige emotes en overvloed aan speurtochten voor een hartverwarmende reis voor spelers van alle leeftijden.

8 / 10
      +
      Het is een ware viering van de kattencultuur. Het is een ontspannende ervaring die je in je eigen tempo kunt verkennen. Er zijn tal van leuke doelen om te voltooien.