logo hd live | Pepper Grinder

😁 😂 😃 😄 😅 😆 😇 😈 😉 😊 😋 😌 😍 😏 😐 😑 😒 😓 😔 😕 😖 😗 😘 😙 😚 😛 😜 😝 😞 😟 😠 😡 😢 😣 😤 😥 😦 😧 😨 😩 😪 😫 😬 😭 😮 😯 😰 😱 😲 😳 😴 😵 😶 😷 😸 😹 😺 😻 😼 😽 😾 😿 🙀 🙁 🙂 🙃 🙄
      Conan Exiles

Conan Exiles hands-on

FunCom's survivalgame is zonder twijfel een populair titel op het moment en we besluiten om onze vaardigheden op de proef te stellen.

Conan Exiles

Van Early Access survivalgames gaan er tegenwoordig dertien in een dozijn. Van DayZ tot Ark: Survival Evolved, Rust en The Forest. Er is een overvloed aan opties om uit te kiezen, afhankelijk van je persoonlijke voorkeur met betrekking tot de locatie, tijd en wereld. Een van deze survival games die wat teweeg brengt is Conan Exiles, nog in ontwikkeling bij FunCom, waarin je een banneling (exile) speelt die is veroordeeld naar een woestenij gevuld met monsters, barbaren en andere bannelingen. Vrijwel alles en iedereen, afgezien van een paar konijnen en herten, is erop uit om jouw te vermoorden.

Het is het beste om Conan Exiles te beginnen met zo weinig mogelijk informatie over de game, omdat je op deze manier het meeste eruit haalt. Je begint als je van een kruis wordt afgehaald en dwaalt dan over een van de gebaande baden in de uitgestrekte, lege woestijn. Een schreeuwend harpij-achtig wezen vlucht als het jou ziet aankomen - een teken van wat er staat te wachten. Daarvoor is het eerst wat er gebeurt dat je doodgaat van de dorst, wat onvermijdelijk is, wat vrijwel onmogelijk op te lossen is aangezien je personage nog niet kan levelen om hem te leren een waterbron te maken tijdens je eerste leven. Ditzelfde geldt voor een slaapplek, een bed wat een permanent spawn-punt biedt, en een kist om je bezittingen in te bewaren. Om dit eerst te bereiken heb je een lange weg te gaan die bestaat uit trial-and-error, voordat je pas echt vooruitgang kan boeken.

Nadat je enkele keren dood bent gegaan van dorst en honger kom je bij een meer terecht waarin je je eerste door kan lessen door te zwemmen. En vervolgens moet je uitvogelen wat de beste bron voor voedsel is. Het antwoord komt in de vorm van verschillende beesten die zich in de woestenij begeven, maar totdat je enkele levels hoger bent kun je nog geen wapens maken. De beste optie die je hebt is een pikhouweel of een bijl die je kunt maken door enkele stenen en hout te verzamelen, niet ideaal. Nadat je er achter bent gekomen welke wezens je aanvallen, welke je met rust laten en welke je kan verslaan kun je eindelijk beginnen met de game en een kamp bouwen.

Hier begint het ploeteren in Conan Exiles. Ieder stuk van je basis heeft relatief hoge grondstofkosten, zoals 50 stenen voor een stenenfundering. Je moet dus prioriteiten stellen welke overlevingsvaardigheden je wilt verbeteren en ondertussen de omgeving verkennen als een nomade door voedsel te zoeken en sterker worden of dichterbij huis te blijven en langzaam materiaal verzamelen om een fatsoenlijk kamp op te bouwen.

Conan Exiles

In games zoals deze waar het opbouwen van je basis een belangrijke methode is om te overleven is het daadwerkelijke bouwaspect iets dat een survivalgame kan onderscheiden van de andere titels op de markt. Gelukkig slaagt Conan Exiles hier prima in. Creaties zien er goed uit, of je nou losse gebouwen maakt of ze tegen een rotswand aanbouwt, met de stenen en houten materialen die eruit zien alsof ze van gevonden materialen zijn gemaakt, het ziet er samen uitstekend uit. De wijze waarop verschillende stukken aan elkaar koppelen, wat voelt als een complexe versie van Lego, biedt toegang tot veel verschillende opties en unieke creaties.

Conan Exiles geeft je echt het gevoel een banneling te zijn; iemand die niet gewild is in de samenleving en voor zichzelf moet zorgen in een prehistorische tijd waar iedereen ook op zichzelf is aangewezen. Als je uiteindelijk je basis hebt gevorm is het de moeite om wat ruimte over te laten voor de kunstmatig bestuurde bannelingen die je tegenkomt in kampen verspreid in de woestenij. Door ze bewusteloos te slaan en ze mee te nemen naar je basis kunnen ze je helpen met verschillende taken en banen. Het probleem als je probeert alleen te overleven dat je het niet lang uithoudt op de vele PvP-servers, als je geen vrienden hebt om je bij te staan kan je je voorbereiden op een moeizaam proces. Het punt bereiken waarop je voldoende uitgerust en ervaren bent om vijandelijke kunstmatig bestuurde bannelingen te vangen duurt minimaal 10 uur als je alleen speelt, en waarschijnlijk wel meer.

Er zijn ook meer dan genoeg gameplayopties, dus als je alleen speelt kan je het overwegen om alleen op PvE-servers te spelen, waardoor je tenminste niet ten prooi valt aan andere spelers en je weer opnieuw kan beginnen. PvE-servers hebben ook het voordeel dat je deuren, kisten, ramen enzovoorts zijn beveiligd, dus je hoeft je ook niet druk te maken over diefstal. Net als in de meeste surivalgames verzamel je sneller en bouw je sneller door met andere mensen samen te werken.

Conan Exiles maakt niet direct van het begin indruk, maar het is de moeite om door te zetten. Als je eenmaal leer hoe het vrij unieke level- en receptensysteem werkt hoef je minder te ploeteren en wordt het een veel leukere ervaring. Dit geldt vooral als je je eigen regels implementeert en deze hanteert. Er is nog heel veel werk te verrichten in de game, maar het is zeker een van de betere in zijn genre. Ik zou zeggen bekijk wat gameplaybeelden en geef het een kans als de andere surivalgames je niet liggen of je op zoek bent naar een nieuwe uitdaging.

Conan ExilesConan ExilesConan Exiles