Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 4

Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 4 - Road to Boruto

Kan de zoon in deze downloadable content in de voettreden treden van zijn vader?

De Ultimate Ninja Storm-saga, van CyberConnect2, is een van de beste vertolkingen van Japanse animatie naar videogames. Belangrijke gebeurtenissen zijn zorgvuldig nagemaakt, van jonge Naruto's eerste gevechten in de originele serie tot de laatste hoofdstukken van Shippuden. Nu de serie voorbij is, en er geen nieuwe content meer is om games van te maken, grijpt men voor inspiratie naar de animatiefilm Boruto: Naruto the Movie. Deze film vormt de nieuwe uitbreiding Ultimate Ninja Storm 4: Road to Boruto.

De uitbreiding is gebaseerd op de gebeurtenissen in de film en kan voor € 19,99 aangeschaft worden als uitbreiding of als een stand-alone game. De prijs als een losse game is uitstekend, maar als uitbreiding voor bezitters van Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 4 ligt deze een beetje aan de hoge kant. Road to Boruto maakt ook geen deel uit van de season pass.

In dit nieuwe avontuur speel je vooral als Boruto, de zoon van Naruto en Hinata. Sarada Uchiha, dochter van Sasuke en Sakura, en Mitsuki, Orichimaru's creatie, zijn de handlangers van Boruto, die met ze drieën Team Konohamaru vormen. Het verhaal speelt zich enkele jaren na het einde van Naruto Shippuden af. Naruto is druk bezig met zijn rol als Hokage en Sasuka reist de wereld over. Het verhaal zelf richt zich op de slechte relatie tussen Boruto en Naruto, waar de zoon niet begrijpt waarom zijn vader zo vaak afwezig is ondanks zijn rol als leider van het dorp. Sasuke wordt door Boruto gezien als zijn gewilde meester, omdat hij zijn vaders rivaal was. De rest van het verhaal... moet je zelf beleven, maar ben je fan van de serie dan ga je je daar zeker mee vermaken.

Road to Boruto kan je enkele uren bezig houden, vooral als je ook extra content wilt verzamelen. Het probleem is dat de content pijnlijk saai is en de campaign zelf erg klein is. Je reist door een semi-open wereld (verdeeld in gebieden) gevuld met vaststaande personages met weinig tot geen interactie.

De zijmissies zijn zo saai als het maar kan, en laten je vaak van A naar B gaan en vervolgens weer terug. Er zijn enkele extra's en uitdagingen om te proberen, maar deze laten in de uitbreiding veel te wensen over (net als de game zelf). De verhaalmissies, zijn hetzelfde qua structuur en content als die in de hoofdgame.

Gelukkig blijft het vechten leuk en de met actie gevulde stukken zijn spectaculair, al zijn we dat gewend van de reeks. Er is geen andere game of reeks die zo getrouw en indrukwekkende de animatie om heeft gezet naar videogamegevechten, en dat geldt evenzeer voor Road to Boruto.

Naast het avontuur zelf, voegt de uitbreiding ook enkele personages toe (al zijn dit ook enkele bekenden met kleine aanpassingen). Deze personages zijn: Boruto, Sarada, Mitsuki, Naruto 7th Hokage, Sasuke the Wandering Shinobi, en Mecha Naruto.

Voor een prijskaartje van 20 euro had Road to Boruto veel meer moeten bieden. Een groot gedeelte van de content is saai en ongeïnspireerd. De goede onderdelen zijn kort en herhalen wat de reeks altijd al deed. Als je een grote fan van de reeks bent, is deze uitbreiding een redelijk goed excuus om Ultimate Ninja Storm 4 weer aan te slingeren, ondanks de behoorlijke prijs. Als je de drang niet voelt om de game weer op te starten, dan kan je evengoed Road to Boruto overslaan.

Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 4Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 4Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 4
6 / 10
+