The Lego Ninjago Movie Video Game

The Lego Ninjago Movie Video Game

Beoefen jij Spinjitzu?

• Berichten: Graham Bellars

Ontmoet Kai, Cole, Nye, Zane, Jay en Lloyd (Le Lloyd voor zijn vader); zes scholieren die, onder de toezicht van Meester Wu, hun Spinjitzu-krachten moeten ontketenen en het opnemen tegen de kwaadaardige krijgsheer Garmadon. Als het "ultieme wapen" wordt losgelaten moeten deze ninja's hun weg door Ninjago slaan, schoppen, hakken en meppen om het "ultieme ultieme wapen" te vinden de rust te laten wederkeren in de stad.

Hoewel dit wederom een Lego-film game is, is het ook een stap vooruit op de evolutionaire ladder van TT Games. Het bedrijf, wel bekwaam in het maken van ongelofelijk vermakelijk en makkelijk speelbare games, heeft zijn formule tot in de puntjes verfijnd om misschien wel een van de beste Lego-games tot nu toe te maken.

Het verhaal, dat het plot volgt van de film, is verdeeld over 14 hoofdstukken in 8 mini-hubwerelden die samen Ninjago-eiland vormen. Het gebruik van tussenfilmpjes, die direct afkomstig zijn uit de film, en enkele eigen filmpjes, mixen de vaak hilarische verhaalvertelling (we hebben enkele keer hard op zitten lachen) met fabuleuze gameplay. Het verhaal is duidelijk te volgen, ook als je de film nog niet hebt gezien, en geeft je zin om de film te kijken en andersom.

The Lego Ninjago Movie Video GameThe Lego Ninjago Movie Video Game

Elk hoofdstuk van het verhaal opent met een afbeelding waarop onze helden te zien zijn in de stijl van oude kungfu-films. Dit is prachtig gedaan en doordat deze stijl in heel de game is terug te vinden deed het ons hunkeren om de oude Bruce Lee-films weer eens op te starten na het gamen.

The Lego Ninjago Movie Video Game is waarschijnlijk de best-uitziende game in de franchise tot op heden; alles lijkt voorzien te zijn van net dat kleine beetje afwerking (misschien omdat de ontwikkelaar zich geen zorgen meer hoeft te maken over de oude console-generatie) en het zorgt er voor dat de levels levendig voelen. Ondanks dat het snelle vechten, een groot aantal personages op het scherm en de rond stuiterende Lego, waren er vrijwel geen haperingen of framerate-drops, wat ons zeker verraste.

De soundtrack volgt ook hetzelfde op martial arts-geïnspireerde thema en de game heeft niet alleen dialogen, maar ook muziek rechtstreeks uit de film. Dit gaat gepaard met fenomenale voice-acting en sublieme ninja-geluidseffecten, wat in volledig surround geweldig klinkt en de game nog vermakelijker maakt.

The Lego Ninjago Movie Video Game

Een van de meest in het oog springende elementen van de game is het gevechtssysteem. We zijn niet langer beperkt tot het slaan van voorwerpen en vijanden. Een uitgebreide en gevarieerde 'skill tree' geeft je de mogelijkheid om aanvallen aan elkaar te rijgen, waarmee je langere combo's kunt maken die meer Lego-muntjes opleveren. Deze Wall of Ninjanuity" heeft je gaandeweg bij verschillende checkpoints nieuwe vaardigheden om vrij te spelen, maar geeft je zelf de keuze om vaardigheden die je wilt gebruiken uit te zoeken. Een zo een vaardigheid laat je bijvoorbeeld tegenstanders de lucht in lanceren terwijl je ze bestookt met aanvallen, erg bevredigend, en het levert een fontein aan Lego-muntjes op.