Storm Boy: The Game

Storm Boy: The Game

We hebben heel even de stranden van Zuid-Australië bezocht.

Een tijdje geleden wist Storm Boy onze aandacht al te grijpen doordat het idee van een vriendschap tussen een jongen en een pelikaan genaamd Mr. Percival onze harten wist te veroveren. Inmiddels zijn we zelf aan de slag gegaan met de game en hebben we het verhaal op de Nintendo Switch beleefd.

De game brengt het gelijknamige kinderboek van Colin Thiele uit 1964 tot leven en brengt ons naar de kust van Zuid-Australië, waar we spelen als Storm Boy die daar met zijn vader heen is verhuist om te ontsnappen aan het dagelijkse leven van Adelaide. Er woont slechts een andere persoon in de buurt, een Aboriginal genaamd Fingerbone Bill, en daardoor is het leven behoorlijk stil voor Storm Boy.

Dit is een van die games waar je op het scherm in 2.5D naar rechts beweegt. Dat betekent dat je slechts een kant op kan, maar de omgevingen en personages zijn allemaal 3D 'models'. De eenvoud van de besturing wordt weerspiegelt in de minigames die je speelt. Van tekenen in het zand op het strand tot het zwemmen met de vissen, en dit is allemaal optioneel vermaak tijdens je avontuur.

Storm Boy: The GameStorm Boy: The Game

Vrijwel heel Storm Boy speelt zich af op de stranden en in de zandduinen - en alles bevat een vredige rust. De zomerse kleuren worden begeleid door een fijngevoelige soundtrack, waardoor het al met al een behoorlijke vredige plek is om te bezoeken tijdens je avontuur met Mr. Percival en bij het deelnemen aan alle leuke activiteiten die een jongen en zijn dierlijke vriend kunnen verzinnen.

Dit is echt de gameversie van een kinderboek, zowel qua toon als inhoud, en overduidelijk ontworpen voor een jonger publiek - vandaar de simpele minigames en besturing. Zelfs het verhaal op het scherm tijdens het lopen wordt in kleine en hapklare stukjes gebracht. Het verhaal zelf heeft overduidelijk een boodschap.

We zijn echter wel een beetje teleurgesteld in hoe ongelofelijk kort de game is. En ook dat komt overeen met een kinderboek. De hele ervaring, met de minigames en dergelijke, kostte ons iets langer dan 15 minuten om te voltooien. Dat is misschien perfect voor een kind, maar nog steeds erg kort, zelfs voor de relatief lage prijs van 5,99 euro.

Hoe zit het echter met de herspeelbaarheid? Deze game is ontworpen voor kinderen op de basisschool (tussen de 3 en 10 jaar oud, in ons optiek) en de minigames zijn simpel genoeg om opnieuw te spelen en van te genieten. Helemaal omdat deze snel geselecteerd kunnen worden in het menu als je de game één keer hebt doorgespeeld. Het verlengt de speeltijd weliswaar niet met uren, maar het is zeker iets waar kinderen van zullen genieten - bijvoorbeeld het glijden door de duinen, terwijl Mr. Percival geduldig toekijkt.

Dit is de perfecte game om wellicht voor het slapen gaan met een jonger kind te spelen. Het bevat namelijk geweldige lessen om te leren en enkele simpele, maar leuke oefeningen. Dit is allemaal verpakt in een prachtige soundtrack en fijne visuele stijl. Storm Boy echter erg korte ervaring en is daarom wellicht niet de moeite, tenzij je echt dol bent op pelikanen of je naar iets opzoekt bent om je mee te vermaken in de bus (weliswaar een heel kort ritje).

Storm Boy: The GameStorm Boy: The GameStorm Boy: The GameStorm Boy: The Game
6 / 10
+