logo hd live | Flintlock: The Siege of Dawn

😁 😂 😃 😄 😅 😆 😇 😈 😉 😊 😋 😌 😍 😏 😐 😑 😒 😓 😔 😕 😖 😗 😘 😙 😚 😛 😜 😝 😞 😟 😠 😡 😢 😣 😤 😥 😦 😧 😨 😩 😪 😫 😬 😭 😮 😯 😰 😱 😲 😳 😴 😵 😶 😷 😸 😹 😺 😻 😼 😽 😾 😿 🙀 🙁 🙂 🙃 🙄
      Warhammer 40,000: Boltgun

Warhammer 40,000: Boltgun - Smederijen van corruptie

De eerste DLC voor een van de beste boomer-shooters in de recente geschiedenis is gearriveerd.

Vorig jaar kwam een droom uit voor Warhammer 40.000 fans. Een Space Marine lanceerde zich op een door chaos geteisterde planeet, met niets anders dan veel geweren en zijn kettingzwaard om zich een weg te banen naar de eindbaas en te zuiveren, zuiveren, zuiveren. Warhammer 40,000: Boltgun was een geweldige shooter die ons eindelijk de Space Marine as Doomguy-ervaring gaf waar we al langer naar uit waren.

Nu, meer dan een jaar na de release van het hoofdspel, krijgt Malum Caedo een telefoontje van het Imperium dat hij nog niet helemaal klaar is met zuiveren, en er zijn Chaos-krachten die zich opnieuw verzamelen in een oude smederij die door het Mechanicum wordt gebruikt. En dus, als een actieheld uit de jaren 80, kleedt Caedo zich opnieuw aan en veegt het bloed van zijn kettingzwaard, klaar voor de strijd.

Warhammer 40,000: Boltgun

De Forges of Corruption DLC voor Warhammer 40,000: Boltgun biedt in wezen een korte mini-campagne die aan het einde van het basisspel is geplakt. Vijf levels, waarvan er vier typische Boltgun-aangelegenheden zijn met genoeg vijanden om Caedo tot een van de machtigste Space Marines aller tijden te maken, en grote, open ruimtes waar je doorheen kunt duiken terwijl je bolter ronde na bolter afvuurt om deze vervelende daemons en sekteleden in de grond te stoppen. Het laatste level is een mega baasgevecht, waarbij je de corrupte smederij zelf moet uitschakelen terwijl je vecht tegen de grootste vijanden uit het basisspel en de DLC.

Forges of Corruption profiteert enorm van de strakke, gefocuste setting. De reis naar de smederij wordt niet alleen verteld door de lichamen die je in je kielzog achterlaat, maar je ziet de gepixelde landen om je heen groeien in corruptie naarmate je dichterbij komt. Grote monolieten van de creatie van het Imperium overspannen zich aan het begin van elk level, en hun immense omvang dwingt je om na te denken over hoeveel demonen er verderop op je liggen te wachten. Het visuele ontwerp en uiterlijk van deze levels is geweldig, en hoewel het gebruik van open ruimtes en wat extra verticaliteit welkom is, moet ik erop wijzen dat als je Boltgun kent, je deze levels kent. Schiet je een weg naar voren, pak af en toe een sleutel om naar het volgende gebied te gaan, verwijder zoveel mogelijk vijanden. Spoel af en herhaal. Het is een formule die nooit moe wordt, hoewel ik misschien graag wat meer experimenteel levelontwerp in deze DLC had gezien.

Warhammer 40,000: Boltgun

Elders zien we nieuwe toevoegingen in de vorm van extra vijanden en krachtige wapens om die vijanden te doden. De selectie van Chaos-troepen wordt versterkt door de Chaos Marine (een iets zwakkere versie van de Chaos Space Marine die een plasmapistool kan hanteren), een Chaos Havoc (Chaos Space Marine met een raketwerper), een nieuwe Chaos Terminator die teleporteert en je achtervolgt met klauwen, en de machtige Helbrute.

Buiten de Helbrute, die een ongelooflijke toevoeging is aan de selectie van vijanden, waardoor je een verwoestende baasontmoeting krijgt die onnoemelijke hoeveelheden vuur naar je kan gooien, op je hoofd kan stampen in melee en zichzelf zelfs weer kan genezen als je ook even op adem komt, kan de rest van de nieuwe vijandelijke selectie het gevoel hebben dat ze niet zoveel impact hebben. Ze passen mooi in de ontmoetingen in Forges of Corruption en zijn ongelooflijk bevredigend om in gepixelde brokken te blazen, maar vergeleken met de Helbrute is het gemakkelijk voor hen om naar de achtergrond te verdwijnen en gewoon weer een beetje bloed te worden waar je overheen stapt op weg naar de volgende kamer.

De nieuwe wapens in Forges of Corruption zijn de Missile Launcher, die een geweldig visueel effect heeft en enorm veel spatschade aanricht in een AoE, en de Mega-Melter, die eerlijk gezegd de enige toevoeging aan het arsenaal is waar ik op had kunnen hopen. De wapens in het basisspel van Boltgun zijn zeer goed geïmplementeerd, spelen elk hun eigen unieke rol en counteren bepaalde vijanden, maar het voelde alsof er niet echt iets was om gewoon door bazen te hakken. Betreed Mega-Melter, mijn geliefde nieuwe favoriet om naar een Greater Daemon te lopen en ze terug te sturen naar de Warp met zoveel vlammende schoten als nodig is. Net als het geval was in de wapens van het basisspel, is het geluidsontwerp hier opnieuw op zijn hoogtepunt, en deze twee nieuwe instrumenten zorgen voor een perfect koor van zoete dood dat wordt afgeleverd aan de vijanden van het Imperium.

Terwijl vorige week vol discussie stond over een andere DLC, mogen fans van Warhammer 40,000, eerdere spelers van Boltgun en degenen die gewoon een geweldige boomer-shooter-campagne willen, Forges of Corruption niet missen. Voor £ 5 krijg je een fatsoenlijke campagne vol gestileerde tussenfilmpjes en levels, een paar nieuwe vijanden om je toorn te voelen en een paar geweldige wapens om mee uit te delen. Het is een snel mini-vervolg op het basisspel. Strak en gefocust, het geeft me veel hoop voor de hel waarin Malum Caedo vervolgens vast komt te zitten.

8 / 10
      +
      Geweldige gevechten, nieuwe en interessante beelden, fenomenaal geluidsontwerp, leuke nieuwe wapens