WarioWare Gold

WarioWare Gold

Het is een tijdje geleden dat we weer getrakteerd werden op een WarioWare-game... of dat we onze 3DS hebben opgestart.

De laatste dagen zijn we vooral bezig geweest met kamelen in hun neusgaten porren, sumoworstelaars aankleden, tandpasta uit de tube persen en neusharen met een stylus uit iemands neus trekken. Dat klinkt behoorlijk random, maar dat is precies wat WarioWare biedt.

WarioWare-games hebben geen minigames, maar microgames. Deze spellen duren hoogstens 3 of 4 seconden, waarna je meteen doorgaat naar de volgende microgame. De snelheid wordt steeds een beetje opgevoerd en soms worden de microgames afgewisseld met net zulke bizare eindbaasgevechten. WarioWare Gold is een soort 'best of' gebaseerd op alle voorgaande WarioWare-games, waarin de leukste microgames van de vorige edities terugkeren en vaak een nieuw uiterlijk hebben gekregen.

WarioWare Gold

Door de veranderingen in de oude vertrouwde microgames voelt het voor veteranen van de serie alsof het een frisse ervaring is. Doordat diverse evenementen de typen microgames afwisselen, gaat de game ook niet snel vervelen. Sommige evenementen laten je microgames met de knoppen op de 3DS of 2DS spelen, andere laten je de gyro-technologie in de handheld gebruiken en weer andere microgames gebruiken de stylus of zelfs de microfoon.

Laatstgenoemde microgames zijn het minst leuk, maar komen gelukkig ook niet zo vaak voor. De rest van de microgames is echter briljant. Er zijn meer dan driehonderd microgames en we zijn er eigenlijk geen tegengekomen die echt slecht was. Natuurlijk zijn er hier en daar games die in eerste instantie verwarren, maar als je ze eenmaal twee of drie keer bent tegengekomen weet je meestal wel wat je moet doen. Veel van de lol zit hem in het verbeteren van je highscore door zo weinig mogelijk af te gaan tijdens het spelen van de microgames. Hoewel de WarioWare-games op consoles vooral uitblinken in de multiplayer, draaien de handheldgames meer om het verbeteren van je records.

WarioWare Gold
WarioWare Gold
WarioWare GoldWarioWare Gold