logo hd live | Kunitsu-Gami: Path of the Goddess

😁 😂 😃 😄 😅 😆 😇 😈 😉 😊 😋 😌 😍 😏 😐 😑 😒 😓 😔 😕 😖 😗 😘 😙 😚 😛 😜 😝 😞 😟 😠 😡 😢 😣 😤 😥 😦 😧 😨 😩 😪 😫 😬 😭 😮 😯 😰 😱 😲 😳 😴 😵 😶 😷 😸 😹 😺 😻 😼 😽 😾 😿 🙀 🙁 🙂 🙃 🙄
      Zenless Zone Zero

Zenless Zone Zero

miHoYo blijft opvallende gratis titels produceren. We hebben Zenless Zone Zero getest.

Ontwikkelaar miHoYo is in relatief korte tijd een gigant geworden op de gamemarkt, en het is moeilijk om te argumenteren tegen de dominantie die de Chinese studio heeft als het gaat om het lucratieve gacha-genre met titels als Genshin Impact en Honkai: Star Rail onder zijn riem. Nu is het tijd voor een nieuwe ervaring vol microtransacties om het daglicht te zien, en met Zenless Zone Zero wil de studio een snaar raken bij zowel nieuwe als oude spelers door ergens in het midden van zijn twee andere successen te belanden.

Zenless Zone Zero
      "Gratis".

Net als zijn oudere broers en zussen opereert Zenless Zone Zero, zoals eerder vermeld, in het gacha-genre waar een gratis toegang wordt gecompenseerd door een sterke focus op microtransacties en gokachtige speelbaarheid. Met andere woorden, je kunt "ZZZ" downloaden zonder een cent te betalen, maar je zult snel merken dat veel zeldzame items, cosmetische uitrusting en waardevolle valuta moeilijk te vinden zijn, tenzij je bereid bent wat extra geld op te hoesten. Je kunt dus nog steeds spelen, zelfs als je niet wilt betalen, maar je kunt verwachten dat je voortgang behoorlijk wordt vertraagd in vergelijking met degenen die er in verschillende vormen en coupures geld in gooien.

Zenless Zone Zero
      De presentatie verdient lof.

Dit komt omdat het hele concept is gebouwd om spelers in een aantrekkelijke spelwereld te houden en ze continu te laten inloggen, zodat ze meer geld kunnen uitgeven. In de schaduw hiervan is het natuurlijk gemakkelijk om de negatieve kant van Zenless Zone Zero te zien, waar het geldverslindende ontwerp, de eenvoudige speelbaarheid en de prikkels om een verslaving te creëren je blik vasthouden. Dat gezegd hebbende, betekent dit niet dat alles verschrikkelijk is, want miHoYo kan niet worden beschuldigd van het verzenden van slechte en identiteitsloze ervaringen, maar net als in het geval van de andere titels van de studio, straalt ZZZ veel kwaliteit, charme en sfeer uit.

Zenless Zone Zero
      De grafische stijl is vergelijkbaar met de andere titels van de studio.

Het verhaal volgt twee broers en zussen, Wise en Belle, die, samen met verschillende agenten, proberen carrière te maken door alternatieve werelden te bezoeken en de daar verborgen rijkdommen mee naar huis te nemen. Alles is echter niet zo eenvoudig als het klinkt, want er zitten groteske monsters in deze portalen, en als buitenstaander loop je ook het risico gecorrumpeerd te worden en zelf in een hersendood wezen te veranderen als het je niet lukt om op tijd weg te komen. Persoonlijk waardeerde ik dit meer uitgeklede verhaal in plaats van het gebruikelijke verhaal waarin je de wereld moet redden van een groot kwaad, en voor mij was het veel gemakkelijker om me in te leven in de personages wanneer hun doelen en doel meer alledaags menselijk waren dan overdreven heroïsch. De personages zelf zijn ook iets wat de ontwikkelaar heel goed heeft gedaan, aangezien bijna elk personage erin slaagt om te verwijzen naar een soort menselijkheid. Natuurlijk, het is geenszins een diepe duik in de complexiteit van de menselijke natuur, maar er is een charme die de ervaring doordringt en je het gevoel geeft verbonden te zijn met wat er op het scherm gebeurt.

Zenless Zone Zero
      In plaats van daadwerkelijke verkenning worden mensen vaak gedwongen zich een weg te banen door tv-schermen.

De presentatie is ook erg goed, want de mooie cartoongraphics worden goed begeleid door swingende muziek, goede stemacteurs en mooie en vloeiende animaties die het geheel een uitbundige indruk geven. Een groot deel van het verhaal wordt ook verteld door middel van goed gemaakte strips, en het is een vertelstijl die goed bij het verhaal past met veel komedie en luchtigheid in focus.

De gameplay mengt zich dan vrijelijk tussen eenvoudige actiemomenten, verhaalgedreven dialogen, menu-gameplay en eenvoudige verkenning, en zoals ik hierboven al zei, houdt het algehele ontwerp van geld verdienen het plezier van het spel tegen. Niets krijgt echt een kans om te bloeien, en hoewel de actiescènes vermakelijk en geweldig kunnen zijn om naar te kijken, hadden ze iets boeiender kunnen zijn als ze in een andere omgeving hadden mogen bloeien.

Zenless Zone Zero
      De personages zijn talrijk en gevarieerd.

Uiteindelijk zijn er veel dingen aan Zenless Zone Zero die ik leuk vind, maar helaas struikelt veel van mijn eigen ervaring vanwege het genre dat het heeft gekozen om te omarmen en de speelbaarheid waaraan het zich vervolgens probeert aan te passen. Als ZZZ een meer klassiek actie-rollenspel was geweest met een focus op het verhaal en de opvallende gevechten, zou de indruk veel beter zijn geweest, en in plaats van het hele avontuur te bouwen om nieuwe items te grinden, zou het meer de moeite waard zijn geweest om de wereld en zijn personages en de spelmechanica diepgaand te verkennen. Nu wordt het helaas een mank verhaal dat sommige dingen goed doet en andere dingen slechter, en de beoordeling kan dus niets meer zijn dan een simpele "oké".

6 / 10
      +
      Leuke presentatie. Gratis te spelen. Charmante karakters. Interessant concept.